Автобусите на FlixBus: от юни всеки ден от София до Солун, нова линия и до Атина
През летния сезон ще има линия от Бургас до Истанбул и от Румъния до Балчик и Албена
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Европейската автобусна компания FlixBus открива нови маршрути от и до България през летния сезон, съобщи Петър Бънков, управляващ директор на Flix Sofia Knowledge Hub. От юни автобусите на FlixBus ще пътуват всеки ден между София и Солун. Пътниците вече могат да резервират на уебсайта и в приложението на дружеството билети и до Атина. Новост е и автобусната линия от Бургас до Истанбул.
През летните месеци FlixBus увеличава и предложенията си от Румъния до българското Черноморие, като прибавя Балчик и Албена към вече съществуващите маршрути до Варна, Слънчев бряг и Златни пясъци. Новост са и предложенията за директни пътувания от София до Осиек, Хърватия, и Дрезден, Германия.
От България - до 12 държави
В България FlixBus навлезе през 2018 г. А през 2021 г. откри в София център за иновации и подобряване на услугите - Sofia Knowledge Hub, който е трети по големина за компанията след центровете в Мюнхен и Берлин и отговаря за проекти в цял свят. Заетите в него са 80.
FlixBus поддържа маршрути от 11 града в България до 12 държави в Европа, като си партнира с четири автобусни компании: "Детелина", Карат-С", "Рачич", "Калея". "Партньорите не са задължени да работят ексклузивно за FlixBus, но определено имат полза от сътрудничеството си с нас. Ние сме глобален бранд и отваряме много врати. Изискванията за партньорство включват наличие на модерен автопарк и покриване на най-високи стандарти за сигурност на пътниците", коментира Петър Бънков.
Най-голямата автобусна мрежа в Европа
FlixBus започва да развива транспортната си услуга през 2013 г. в Мюнхен, Германия. Start-up идеята, която се оформя няколко години по-рано, е на трима партньори - Андре Швемлайн, Даниел Краус и Йохан Енгерт. Бизнесмоделът на най-голямата автобусна мрежа на дълги разстояния в Европа се основава на работа с партньори - местни транспортни компании.
FlixBus отговаря за цялостната услуга - технологии, планиране на мрежата, контрол на операциите, маркетинг, ценообразуване, продажби, управление на качеството, разширяване на продуктите, а доверените партньори на Flix извършват ежедневните превози по маршрута, обясни Петър Бънков.
Характерни за компанията са брандираните в зелено автобуси, модерно технологично приложение за резервации, конкурентни цени, наличие на безжичен интернет и възможност за зареждане на мобилно устройство в автобуса, удобство, внимание към околната среда.
Днес Flix оперира в 43 държави, предлага пътуване в над 5500 дестинации, има 25 офиса по света, повече от 5500 служители и над 1000 партньора с над 4000 автобуса. Компанията развива бизнес и с влакове.
За 2023 компанията отчита 30% ръст на общите приходи, които за пръв път достигат 2 млрд. евро. Миналата година 81 милиона пътници са пътували до над 5600 дестинации с FlixBus, FlixTrain, Greyhound (поделение в САЩ) и Kamil Koc (поделение в Турция), което представлява 34% ръст в сравнение с 2022 г.
В Европа Flix постига общ ръст на приходите от 46% до 1.186 млрд. евро. През 2023 г. Flix стартира дейността си във Финландия и Гърция, а през февруари тази година - и в Индия.
Според доброволния доклад за ESG колективното пътуване с Flix е спестило на планетата над един милион тона въглеродни емисии. В региона Румъния - България пътниците са успели да спестят 18 310 тона вредни емисии, като са избрали FlixBus пред други видове транспорт.
6 коментара
Миро Столарски спонсорира кампаниите на ГЕРБ и Бойко от Банкя. И на Вас, Икономедия, ли ви плаща, за да рекламирате поредния му монопол ?
Дано шофьорите на FlixBus да са по-любезни от добичетата на Юнион Ивкони, които унижават и крещят на пътниците, сякаш карат каруца, а не автобус.
До коментар [#4] от "sqw":
фликсбус никъде не работят със собствени автобуси, вкл. там където започнаха - в Германия. Те са франчайз, който се занимава с продажбата на билетите, софтуера около пътуванията и брандирането на автобусите. Самите автобуси не са техни. В Германия често карат полски фирми, често шофьорите не говорят и много немски.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.