🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Европейската авиация се стреми да избегне още едно проблемно лято

Превозвачите и ръководителите на полети въвеждат промени за по-добро управление на полетите

През миналата година само 71% от европейските полети са кацнали в рамките на 15 мин. от определеното време за пристигане - приблизително същото ниво като през 2022 г., но със 7 процентни пункта по-ниско от 2019 г.
През миналата година само 71% от европейските полети са кацнали в рамките на 15 мин. от определеното време за пристигане - приблизително същото ниво като през 2022 г., но със 7 процентни пункта по-ниско от 2019 г.
През миналата година само 71% от европейските полети са кацнали в рамките на 15 мин. от определеното време за пристигане - приблизително същото ниво като през 2022 г., но със 7 процентни пункта по-ниско от 2019 г.    ©  Reuters
През миналата година само 71% от европейските полети са кацнали в рамките на 15 мин. от определеното време за пристигане - приблизително същото ниво като през 2022 г., но със 7 процентни пункта по-ниско от 2019 г.    ©  Reuters

Европейските авиокомпании, летища и ръководителите на полети са въвели мащабни промени в работата си в опит да се избегне поредното лято със смущения за пътниците. Промените в разписанията на полетите и усилията за намаляване на риска от стачки на ръководителите на полети обнадеждиха мениджърите в сектора, че проблемите от миналото лято няма да се повторят.

"Като цяло целият бранш е по-добре подготвен, но никога не можете да бъдете самоуверени и спокойни", каза Йохан Лундгрен, главен изпълнителен директор на британската нискотарифка авиолиния easyJet, цитиран от Financial Times.

Вълната от стачки на френски ръководители на полети и зачестилите летни бури доведоха до хаос в разписанията на полетите през миналото лято, като по данни на Евроконтрол, която координира европейския контрол на въздушното пространство, миналата година само 71% от европейските полети са кацнали в рамките на 15 мин. от определеното време за пристигане - приблизително същото ниво като през 2022 г., но със 7 процентни пункта по-ниско от 2019 г.

Авиокомпаниите са прекарали зимата в сътрудничество с Евроконтрол, за да подобрят устойчивостта на мрежата за контрол на въздушното движение в региона, включително да отделят ресурси, за да гарантират, че първите сутрешни полети ще излетят навреме, добавя FT. Евроконтрол заявява, че също така е работила с авиокомпаниите за въвеждане на "реалистични разписания", за да се избегне натрупването на закъснения.

Въведени промени

В края на миналата година два от основните френски профсъюзи на ръководителите на полети са се споразумели с авиационните власти да избягват стачки по време на Олимпийските игри в Париж и да се въздържат от протести, свързани със заплащането, за няколко месеца в замяна на по-високи бонуси. Съгласно новите правила ръководителите на полети във Франция също така са длъжни да предоставят 48-часово предизвестие за стачка.

Nats, която управлява въздушното пространство на Великобритания, заяви, че е организирала всекидневни разговори с авиокомпаниите и летищата, които за последен път са се провеждали преди пандемията, за да координира реакциите при оперативни проблеми, включително лошо време. Катрин Лийхи, главен оперативен директор на Nats, заяви: "Имаме отличен поглед върху цялата мрежа, така че се надяваме всекидневните разговори да бъдат полезни. Преди всичко авиокомпаниите и летищата се нуждаят от стабилност в системата и от информация дали нещо може да я наруши."

Въпреки това закъсненията, предизвикани от контрола на въздушното движение, остават най-голямата заплаха за пиковия сезон на пътуванията, тъй като въздушното пространство все още е пренаселено, след като руската инвазия в Украйна затвори голяма част от европейското въздушно пространство.

Освен това някои от по-малките профсъюзи във Франция не са подписали миналогодишното споразумение, а Управлението за гражданска авиация на страната е в процес на представяне на нов план за подобряване на производителността в сектора, който може да доведе до закриване на някои контролни кули на много малки летища.

3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар