Bayer купува американския стартъп Vividion за до 2 млрд. долара

Германският концерн поглъща биофармацевтичната компания в стремежа си към иновации

Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Германският концерн Bayer придобива биофармацевтичния стартъп Vividion за до 2 млрд. долара. Сделката ще допринесе за развитието на бизнеса на химико-фармацевтичния гигант с нови лекарства, пише Financial Times. Bayer ще плати 1.5 млрд. евро за Vividion и още 500 млн. евро под формата на премии.

Сделката, обявена заедно с тримесечните резултати на гиганта, е третото поредно огромно придобиване на Bayer. Тя се случва две години след като концернът закупи компанията за клетъчно лечение BlueRock Therapeutics през 2019 г. и фирмата за генни терапии Asklepios BioPharmaceutical за 4 млрд. долара през октомври миналата година.

Иновация в медицината

Стартъпът Vividion е базиран в Сан Диего, Калифорния, основан е преди две години от екип от учени начело с Бенджамин Крават, професор по молекулярна медицина в неправителствения изследователски институт Scripps Research. Vividion Therapeutics разработва технология за откриване на нови лекарства, която анализира взаимовръзките между лекарствените вещества и протеините в човешкото тяло. Надеждите са, че терапията, носеща името Chemoproteomics, ще помогне за откриването на нови медикаменти за нелечими болести.

Процесът по откриване на нови фармацевтични продукти досега "беше случайна разходка върху все по-голям мащаб в рамките на десетилетия", коментира изпълнителният директор на Bayer Джеф Хатфийлд пред Financial Times. Той добавя, че технологията на Vividion се "превръща в прецизен метод, използващ технологии, които не съществуват до преди няколко години". Клиничните изпитвания на Vividion разработват както нови лекарства за лечение на рак, така и за различни възпаления, съобщават от Bayer.

"Знаем, че [често] съществува механизъм, причиняващ дадено заболяване, но не съществува начин, по който да включим лекарствено вещество в биологичния процес", коментира шефът на фармацевтичния отдел на германската компания Стефан Улрих. "Новата технология обещава да навлезем в пространства, в които не сме стъпвали досега."

Какво още

Серията от придобивания на малки, но иновативни биофармацевтични стартъпи, е в основата на стратегията на Улрих. Предизвикан от конкурента Sanofi през 2018 г., той се стреми да трансформира германския концерн във "фабрика" за иновации. Фармацевтичният бизнес на Bayer генерира 42% от приходите на компанията през 2020 г., но и 52% от оперативната печалба преди извънредните разходи. Компанията се подготвя да загуби патента на две от най-продаваните си лекарства за предотвратяване на кръвни съсиреци и за лечение на очни заболявания.

Настрана от сделката Bayer се отдръпва от придобиването на американския производител на пестициди Monsanto през 2018 г., който изложи компанията на съдебна битка срещу хербицида глифозат. През миналата година концернът се съгласи да плати 9.6 млрд. долара за прекратяването на 125 хил. съдебни иска и дела от потребители на хербицида, развили ракови заболявания. През юли обяви, че ще задели още 4.5 млрд. долара за евентуални бъдещи съдебни битки. Германската компания обяви също, че ще оттегли препарата от американския пазар до 2023 г. и ще го замени с нови продукти с алтернативни съставки.

Все още няма коментари
Нов коментар