Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Случка №1 - Риба. “Тази риба е болна колкото света!” - каза петгодишната ми дъщеря, която “разследваше” бъдещата си вечеря. А в това време аз “разследвах” в ума си изложбата на Кольо Карамфилов “Случки” в галерия “Ирида”. И докато възпятата риба болнаво цвърчеше в олиото, си мислех, че България е случила с този художник. Той не се напъва и бивайки 200 процента българин, е 100 процента европейски автор. При това, без да е вторичен. Художник, който интензивно изживява случващото се около него и се чувства като риба в тигана на българското си битие. Той превръща тръпчивата му тъга в топло, по балкански ферментирало и сантиментално откровение. Това откровение обаче не е първосигнално. В него има отстранение, лаконизъм, автоирония. И главното - няма никаква комплексарщина.
Случка №2 - “Царска скумрия”. “Казах на Кольо още тази вечер да поправи картините. Много са празни, пък и с тези царски задявки” - измайтапи се Теди Москов. Всъщност в картините случки на Кольо Карамфилов злободневието (под формата на килната корона и царска кулинарна рецепта) е проникнало през един страничен, ироничен вход без изход. Всичко е абсолютно премислено и перфектно изпълнено от автора: и “празнотата” на картините, и тяхната преднамерена статичност, и композиционният прийом на диптиха - вътрешното разполовяване, напрежението в симетрията на правоъгълниците...Безспорно най-енергийната и най-изведената до знак картина е “Операция”. В огненочервен квадрат-магма е вписан неправилен кръг, а в кръга има драстично преувеличен операционен шев - зловещо озъбена паст към преизподнята, в която се гърчат тъгите на света. Като в туловището на болна риба...
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.