Подкастите на "Капитал" са вече и в Storytel

Интересът към подкастите като цяло се увеличава и партньорството между двете компании цели да направи достъпа до тях още по-лесен

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Освен във всички аудио и музикални апликации колекцията от подкасти на "Капитал" и "Икономедиа" вече е достъпна и в платформата за аудиокниги Storytel. Те включват различни поредици: седмичен подкаст с анализ на най-важните събития, бизнес интервюта, разговори с експерти за зелената икономика, за съвети от успешни предприемачи, технологии и др. Партньорството между "Икономедиа" (фирмата - издател на "Капитал" и "Дневник") и Storytel се очаква да допринесе за разширяването на съдържанието на платформата за аудиокниги, както и да направи подкастите на медиата още по-достъпни. В момента те са налични в Spotify, Apple Podcasts, Soundcloud, Google Podcast, YouTube и в сайта capital.bg.

"Нашата публика и тази на "Капитал" доста се покриват и няма нищо по-естествено от това нашите клиенти да намират любимите си подкасти в Storytel и да слушат, без да сменят платформата", коментира съуправителят на Storytel в България Лиза Василева. От години "Капитал" пък се фокусира върху развитието на дигиталното съдържание и партньорството със Storytel означава по-широка аудитория за аудиопродуктите.

"Избрахме да партнираме със Storytel, защото търсехме стратегически партньор, способен да допринесе за по-голямото разпространение на аудио съдържанието ни - сега подкастите ни, а в последствие и новите аудио формати, които разработваме", коментира директорът "Дигитален бизнес" в "Капитал" Мария Тойчева.

Как да слушаме подкастите в Storytel

Най-лесният начин да намерите подкастите на "Икономедиа" в Storytel е като изберете рубрика "Подкасти" най-долу в сайта и после изберете коя подкаст поредица искате да слушате. Друг вариант е да напишете в търсачката на сайта "Капитал Подкаст". Можете да слушате:

Гласът на "Капитал"

Седмичен подкаст, в който журналистите на "Капитал" разказват най-важната история от седмицата в дълбочина, с контекст и анализ.

Уроци за успех

Поредица от разговори с изявени лидери със социална ангажираност, които се изправят смело срещу предизвикателствата на днешния свят и дават своите съвети.

Капитал Green

Месечен видео подкаст за устойчив бизнес, чиста енергия, зелени политики и климатични промени.

Digitalk the podcast

Разговори за революционни идеи и технологии, които движат обществото и бизнеса.

Неуморимите

Подкаст поредица в партньорство с "Капитал", в която можете да чуете вдъхновяващите истории на българи, разпръснати по целия свят.

Децата и парите

Образователен подкаст за практични финанси, насочен към деца на възраст между 9 и 18 години и техните родители.

Парите говорят

Подкаст сериал за инвестиции и финансово планиране на мрежата за български подкасти "Говори Интернет" и "Капитал".

Очаквайте в следващите месеци и две нови подкаст поредици на "Капитал", свързани със стартъп екосистемата и с личните финанси.

Достъп до съдържанието в Storytel имат само абонирани потребители. Компанията предлага студентски абонамент на половин цена (6.49 лв/месец), както и план Unlimited с 50% отстъпка за три месеца, семеен план и др.

Обещаващото бъдеще на аудиото

В момента българският екип на шведската компания за аудиокниги се фокусира върху аудипреживяването и разширява каталога си както с книги, така и с друго аудиосъдържание (non-book) - аудиодраматизации, аудиолекции, аудиопублицистика и подкасти. "Освен разнообразие това дава и гъвкавост. Един подкаст епизод например се слуша с друга нагласа, в различна част на деня и за доста по-малко време, отколкото една книга. Кратките форми в съдържанието ни помагат на по-широка аудитория да придобие навика да слуша", разказва още Василева.

Съвременната аудитория отдава предимство на удобството и навика и читателите на "Капитал" не правят изключение. "Под 10% от слушанията на подкастите ни се случват на сайта или в апликацията ни. Останалите предпочитат платформите, на които вече слушат други подкасти, музика, гледат клипчета, забавляват се или се информират", коментира Мария Тойчева от "Капитал". От статията "Къде, какви и кои подкасти слушат българите" можете да се запознаете с резултатите от първото проучване по темата в страната.

Ана Клисарска, мениджър "Развитие на съдържание" в Storytel, също забелязва, че интересът към подкастите се увеличава. "От нещо екзотично допреди няколко години, те се превърнаха в ежедневие за много хора. Ние експериментираме с нови формати, за да се движим в крак с любопитството на нашите клиенти. Започнахме да добавяме подкасти от около две години. Специфичното за този формат са нишовите теми, ангажираността на публиката, персоналното таргетиране. Радваме се, че нашата аудитория има достъп през Storytel до повече съдържание", коментира тя.