Десет неща, които знаем, че са верни

За първи път написахме тези „Десет неща“, когато Google бе само на няколко години. Преглеждаме списъка периодично, за да видим дали още е валиден. Надяваме се, че това е така – и вие можете да ни държите отговорни.

  1. Съсредоточете се върху нуждите на потребителя. Всичко останало ще последва само.

    От самото начало се концентрирахме върху осигуряването на възможно най-добра практическа работа на потребителите. Независимо дали създаваме нов интернет браузър, или нов детайл в облика на началната страница, полагаме специални усилия, за да гарантираме, че те служат на вас, а не преследват наша вътрешна цел или облага. Интерфейсът на началната ни страница е опростен и изчистен, а страниците се зареждат мигновено. Разположението в резултатите от търсенето не се продава на никого, а рекламите са не само ясно означени, но и предлагат подходящо съдържание и не отвличат вниманието. Когато създаваме нови инструменти и приложения, смятаме, че те трябва да работят толкова добре, че да не ви се налага да мислите как е можело да бъдат разработени по друг начин.

  2. Най-добре е да се прави едно нещо изключително добре.

    Занимаваме се с търсене. С един от най-големите изследователски екипи в света, посветен изключително на решаването на проблемите при търсене, ние знаем какво правим добре и как да го правим по-добре. С многократно връщане към трудните проблеми успяхме да решим сложни задачи и да осигурим постоянни подобрения в услугата, благодарение на която милиони хора вече намират информация бързо и безпроблемно. Неизменният ни стремеж да подобряваме търсенето ни помага да прилагаме наученото към нови продукти, като Gmail и Google Карти. Надяваме се да приложим мощта на търсенето към неизследвани досега територии и да дадем възможност на хората да имат достъп и да използват в ежедневието си все повече от постоянно увеличаващия се обем информация.

  3. Бързо е по-добре от бавно.

    Знаем, че времето ви е ценно. Когато търсите отговор в мрежата, той ви трябва веднага, така че се стремим да ви удовлетворим. Вероятно сме единствената компания в света, която може да заяви, че целта й е потребителите да напуснат нейния уебсайт възможно най-бързо. Чрез премахване на излишните битове и байтове от страниците си и увеличаване на ефективността на сървърите си редовно подобряваме собствените си рекорди за скорост, така че средното време за получаване на резултат от търсенето е част от секундата. Държим на скоростта при всеки нов продукт, който въвеждаме, независимо дали е мобилно приложение, или Google Chrome – браузър, създаден да бъде достатъчно бърз за модерната мрежа. И продължаваме да работим върху увеличаването на скоростта.

  4. Демокрацията в интернет функционира.

    Търсенето с Google работи, защото разчита на милионите хора, публикуващи връзки към уебсайтове, да ни помогнат да определим кои други сайтове предлагат ценно съдържание. Оценяваме важността на всяка уеб страница посредством повече от 200 сигнала и разнообразни техники, включително патентования ни алгоритъм PageRank™, който анализира кои сайтове са получили „вот“ като най-добри източници на информация от други страници в мрежата. С разширяването на интернет този подход всъщност се подобрява, тъй като всеки нов сайт е още един източник на информация и още едно мнение, което да бъде взето под внимание. В тази посока активно разработваме софтуер с отворен код, който става арена за нововъведения благодарение на съвместните усилия на много програмисти.

  5. Не е нужно да сте на бюрото си, за да ви трябва отговор.

    Светът става все по-мобилен – хората искат достъп до информация от всяко място и по всяко време. Инициатори сме на нови технологии и предлагаме нови решения за мобилни услуги, които дават възможност на хората по цялото земно кълбо да осъществяват редица действия с телефона си – от проверката за имейли и събития в календара до гледането на видеоклипове, да не говорим за различните начини за достъп от телефона до търсенето с Google. Освен това се надяваме да стимулираме още повече нововъведения за потребителите на мобилни устройства навсякъде с помощта на Android – безплатна мобилна платформа с отворен код. Android предлага откритостта, която моделира интернет за мобилния свят, и не само носи полза на потребителите, които получават по-голям избор и нови аспекти в практическата си работа с мобилни устройства, но и открива възможности за приходи пред оператори, производители и програмисти.

  6. Можете да печелите пари, без да правите нищо лошо.

    Google е бизнес. Приходите, които реализираме, идват от предлаганата на фирмите технология за търсене и от продажбата на реклами, които се показват на сайта ни и на други сайтове в мрежата. Стотици хиляди рекламодатели от цял свят използват AdWords, за да популяризират продуктите си. Стотици хиляди издатели се възползват от програмата ни AdSense, за да осигурят реклами, подходящи за съдържанието на сайтовете им. За да бъдем в услуга на всичките си потребители (независимо дали са рекламодатели или не), имаме набор от ръководни принципи за рекламните си програми и практики:

    • Не разрешаваме на страниците ни с резултати да се показват реклами, освен ако не са подходящи там, където се появяват. Твърдо сме убедени, че рекламите могат да предоставят полезна информация единствено и само ако са уместни спрямо това, което искате да намерите, така че е възможно някои търсения да не доведат до никакви реклами.

    • Убедени сме, че рекламите могат да бъдат ефективни, без да са крещящи. Не приемаме изскачащи реклами, които ви пречат да видите поисканото от вас съдържание. Установихме, че честотата на кликване върху текстови реклами, подходящи за хората, които ги четат, е много по-висока, отколкото тази на случайно показвани реклами. Всеки рекламодател – малък или голям – може да се възползва от тази осигуряваща изключително добро насочване среда.

    • Рекламите в Google винаги се обозначават ясно с надписа „Спонсорирана връзка“, така че не компрометират почтеността на резултатите от търсенето с нас. Никога не манипулираме класирането, за да поставим партньорите си по-високо в тези резултати. Никой не може да си купи по-добро класиране в PageRank. Потребителите ни вярват в обективността ни и никоя кратковременна полза не може да оправдае загубата на доверието им.

  7. Винаги има още информация.

    След като индексирахме повече HTML страници в интернет от която и да е друга услуга за търсене, инженерите ни насочиха вниманието си към информация, която не е толкова леснодостъпна. Понякога работата се свеждаше до интегриране на нови бази от данни в търсенето, като например добавяне на бизнес указател или търсене на телефонни номера и адреси. В други случаи се изискваха повече творчески умения, например предоставянето на възможност за търсене в новинарски архиви, патенти, академични периодични издания, милиарди изображения и милиони книги. Изследователите ни продължават да работят върху начини да осигурят цялата световна информация на хората, търсещи отговори.

  8. За нуждата от информация няма граници.

    Компанията ни е основана в Калифорния, но мисията ни е да улесняваме достъпа до информация за целия свят и на всички езици. За тази цел имаме офиси в повече от 60 държави, поддържаме над 180 интернет домейна и показваме повече от половината си резултати на хора извън Съединените щати. Предлагаме интерфейса за търсене с Google на над 130 езика и позволяваме на хората да ограничават резултатите до съдържание, написано на собствения им език. Целим да предоставим останалите си приложения и продукти на възможно най-много езици и в достъпни формати. Посредством инструментите ни за превод хората могат да откриват съдържание, написано на другия край на света на езици, които не знаят. С тези инструменти и с помощта на преводачи на доброволни начала успяхме значително да подобрим разнообразието и качеството на услугите, които можем да предлагаме дори в най-отдалечените кътчета на земното кълбо.

  9. Можете да сте сериозни и без костюм.

    Основателите на Google са създали компанията около идеята, че работата трябва да е предизвикателна, а предизвикателството – забавно. Смятаме, че значимите, творческите събития са по-вероятни при подходяща фирмена култура и тя не се ограничава само до лава лампи и гумени топки. Придаваме особено значение на колективните постижения и се гордеем с индивидуалните резултати, които допринасят за цялостния ни успех. Залагаме много на служителите си – енергични и ентусиазирани, с различно образование и опит, творчески подход към работата, забавленията и живота. Атмосферата при нас може да е непринудена, но когато се зародят нови идеи на опашката в кафенето, на работна среща на екипа или във фитнес залата, те се споделят, проверяват и прилагат в практиката със зашеметяваща скорост, като от своя страна може да се окажат трамплин за нови проекти, предопределени за употреба в целия свят.

  10. Винаги има място за подобрение.

    За нас да бъдеш добър в нещо е начална, а не крайна точка. Поставяме си цели, които ни е известно, че още не можем да постигнем, защото знаем, че в усилията си може да стигнем по-далече от очакванията си. С нововъведения и повторения се стремим да вземем нещата, които работят добре, и да ги усъвършенстваме по неочакван начин. Например, когато един от инженерите ни забеляза, че търсенето работи добре за правилно изписани думи, той се замисли върху това, какво се случва при печатни грешки. Така се стигна до създаването на интуитивна и по-полезна програма за правописна проверка.

    Дори когато не знаете какво точно търсите, намирането на отговор в мрежата е наш проблем, а не ваш. Опитваме да предусетим нужди, все още неизказани от потребителите ни по света, и да им отговорим с продукти и услуги, които създават нови стандарти. Когато стартирахме Gmail, тя имаше по-голямо хранилище, отколкото другите налични услуги за електронна поща. Ако погледнем назад, предлагането на тази възможност изглежда очевидно, но то е, защото сега имаме нови стандарти за хранилища за имейли. Такива са промените, които се опитваме да направим, и винаги търсим нови места, където това е от значение. Постоянната ни неудовлетвореност от постигнатото в крайна сметка се превръща в двигателна сила на всичко, което правим.

Поверителност

Декларацията ни за поверителност, инструменти и други неща за управление на информацията ви в Google.

Още

Сигурност

Подходът ни към сигурността и как да подадете сигнал за проблем по този въпрос.

Още

Софтуерни принципи

Позицията ни срещу измамния софтуер в интернет.

Още

Правила за нежелан софтуер

Критериите ни за безопасен за потребителите софтуер в мрежата.

Още

Верига за доставки

Ангажиментът ни за отговорно производство.

Още