От софтуера в Берлин към софийския холдинг
Преди пет години берлинчанинът Винсент Андреев наследява бизнес групата на баща си - логистика, търговия, хотели. И започва да я развива
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Темата накратко
- Преди пет години берлинчанинът Винсент Андреев наследява бизнес групата на баща си - логистика, търговия, хотели. И започва да я развива.- Най-големият логистичен парк в столицата "Транскапитал" увеличава с 12 хил. кв.м базата си от сегашните 90 хил. кв.м с инвестиция от 10 млн. лв.
- Към четирите хотела "Лион" скоро ще бъде добавен нов четиризвезден в центъра на София.
Допреди пет години берлинчанинът Винсент Андреев развива успешен бизнес със софтуерни продукти, лизинг на автомобили и управление на имоти в Германия и посещава България само за да се види с баща си. Тогава той изненадващо наследява българския бизнес на родителя си и го обединява в "Андреев инвестмънт груп". В пакета са "Транскапитал", която притежава най-големите нови логистични площи в София в комбинация с офис сгради, един от най-големите дистрибутори на бързооборотни стоки "Фортуна-ком", четиризвездната хотелска верига "Лион" и логистичен бизнес в Македония.
Андреев решава да поеме бизнеса, учи български език, за да може да управлява компаниите по-добре, и ги обединява в холдинг. Софтуерната му компания дигитализира и осъвременява процесите на работа в цялата структура, започва реновация на хотелите и продължава да развива групата. Сега, след стадия на пренастройване, Андреев успява да намери нови големи клиенти като Metro за логистичния парк, разширява базата на "Транскапитал", има нови клиенти на "Фортуна-ком" и планира да строи втори хотел в София.
Новите складове
Най-едрото начинание сега е логистичното разширение. Сегашните площи от 90 хил. кв.м, които по оценки на имотни консултанти са най-големите в София и се намират до летището, ще бъдат разширени до лятото с още 12 хил. кв.м. Инвестицията в разширяването е на стойност 10 млн. лв., като е финансирана със собствени средства и банкови кредити, казва Андреев. "Транскапитал" е създадена през 1994 г. като транспортна фирма. В течение на времето обаче се преориентира към логистиката и в момента разполага само с десетина тежкотоварни камиона. Сред основните й клиенти сега са Metro, като базата на "Транскапитал" е централен склад на магазините в България, както и Intersnack, Meggle, фармацевтични компании, дистрибуторът от групата "Фортуна-ком". Последната държи на склад продуктите на L`Oreal, Tchibo, August Storck, SCA Group, Lorenz Snack-World и Energizer Holdings.
"Имаме различни клиенти от всякакви сектори, диверсифицирали сме риска пропорционално. Сертифицирани сме за съхранение на лекарства, биохрани, а в България няма много бази, които са взели такова решение. Нашите офиси и базата са пълни и трябва задължително да се разширим, защото имаме множество запитвания за нови площи от всякакви различни фирми", коментира Винсент Андреев. "Транскапитал" поема изцяло обслужването на доставките на своите клиенти – получава, съхранява, разпределя и прегрупира получената стока за различните дестинации, партньори и магазини. "Повечето от нашите конкуренти отдават площи, докато ние "конфекционираме" стоката, предаваме я на наш или на външен спедитор, което помага на нашите клиенти да работят от която и да е точка на Европа, да поръчват стока на доставчиците си, тя да влиза тук и да разпределим директно към клиентите им", казва Андреев.
Тенденцията в компанията е не да отдава площи под наем, а да дава под наем палетни места. "Такива са съвременните изисквания. Търговията е много динамична и през единия ден клиентът може да има 10 палета, на следващия – 50, и е по-изгодно той да плаща до момента, в който тези палета са вътре в парка", допълва той.
Според Андреев строежът на новите площи ще продължи още около половин година в зависимост от това дали зимата ще бъде продължи да бъде сурова. Самата компания притежава земята и не е инвестирала в покупка и окрупняване на терените около сегашната база.
"Ние се намираме на входа на София през "Ботевградско шосе", до летището, и след няколко години при нас ще има спирка на метрото. Това е уникално пазарно предимство", смята той. И допълва, че останалите логистични центрове около летището са в по-малък мащаб.
Нов хотел
"Транскапитал" освен складови и офисни площи стопанисва и хотелската веригата "Лион". Около нея също има новини – през тази година групата ще строи втори хотел в центъра на София. В момента компанията притежава един обект на Лъвов мост, по един хотел в Банско и Боровец, както и в Слънчев бряг. Хотелите са четиризвездни и акцентът според Андреев ще продължи да бъде върху ваканционния и конгресния туризъм. Новият хотел ще бъде в центъра на столицата и до месец и половина се очаква да получи строително разрешение. Той не посочи адрес и размер на инвестиция.
Q & A
Как беше създаден вашият холдинг?
Аз съм роден в Берлин и когато бях на 20 години, започнах да търгувам с облекло в eВay. Запалих се по дигитализацията, по онлайн пазаруването и по софтуера и създадох софтуерна компания за клиъринг на транзакции за кредитни карти и за е-търговия. Когато навърших 26 години, я продадох и инвестирах в създаването на лизингова компания за автомобили, която е част от холдинга и до днес – Pfando's cash&drive. Фирмата откри 20 офиса в Германия. Преди няколко години започна имотен бум, особено в Берлин, и създадох компания за недвижими имоти, която да инвестира в търговски и жилищни сгради. В момента в портфейла ни има около 400 апартамента, целият процес по управление на недвижими имоти, от финансирането до ремонтите, отдаването под наем, отстраняването на повредите се извършва с наш собствен софтуер и правим всичко сами, без помощта на външна фирма. Преди пет години баща ми почина. Той стартира този бизнес през 1989 г. и е създател на българските компании и фирмите в Македония, които са в нашия портфейл. Когато почина, трябваше да реша да продам компаниите в България или да се преместя тук. Избрах да дойда - тогава изобщо не говорех български език и започнах да го уча, защото е много важно при такава голяма структура да се разбираме добре и служителите да знаят, че има капитан на кораба. Ако не го бях направил, целият екип нямаше да се чувства сигурен.Запазихте ли всичко, което наследихте?
Да. Запазихме и "Транскапитал", и "Фортуна", хотелите "Лион", дружеството в Македония. Преподписахме договори с предишните ни партньори, преговаряме непрекъснато с нови, но не загубихме нищо и няма да загубим. Преди нямахме холдингова структура - като шапка на дъщерните фирми създадохме "Андреев инвестмънт груп" и аз внедрих нещата, с които обичам да работя – системи за управление на бизнеса, софтуер за анализ, оптимизация на процесите, инвестиционен контрол, HR и др. Създадохме собствен екип от програмисти, които поддържат дигиталната инфраструктура на дружествата в холдинга. Бордът на директорите управлява холдинга заедно с мен. Аз управлявам холдинга заедно с Николай Димитров. Всички дъщерни фирми имат минимум един управител, понякога - като във "Фортуна", са двама.От български или от германски банки излиза по-евтин кредитът?
От български. Работим с местните банки, защото те познават пазара, а и попадаме извън регулациите на германските банки. Възможно е кредитът да излиза по-евтино, но те няма да финансират нищо тук. Всяка от големите глобални банки има свои партньори във финансовия сектор тук и първия път, когато попитах за кредит за българския си бизнес, ме препратиха към българската банка. Така в Германия работим с немски банки, в България - с български, в Македония - с македонски.Голямото търсене на складове
Почти всичко ново, дори още строящо се, в складовия сегмент напоследък се запълва заради силното търсене. С наематели още преди завършването им бяха вторият етап на East Ring Logistics Park в Нови хан, Ring Road Logistic Park в Кривина, първата фаза от Industrial Park Sofia East, както и новата част от Universal Logistics Park на бул. "Цариградско шосе". В резултат от активния наемен пазар инвеститорите в повечето от изброените проекти планират или вече са започнали строителството на нови фази."В София през 2016 г. регистрирахме повече и по-големи сделки с наематели в логистичния сегмент и очаквам пазарът да продължи да се развива с ускорените си темпове от последните години, т.е. между 30 и 40 хил. кв.м усвояване на логистични площи, и то само в София", заяви Владимир Гюрджиев, мениджър във Forton/Cushman & Wakefield. След лекия ръст от предходната година за момента наемите във и около столицата остават стабилни на нива от €4.2/кв.м и €3.80/кв.м за площи над 5000 кв.м.
6 коментара
Впечатляващо!
Хотела на тоя човек на Лъвов мост е приличен и персонала е на ниво
Дано има повече като него, браво
Добрите новини!
Да знаем за бизнеса на братя Андрееви.
Успех на момчето!
Всяка компания има Светла и тъмна страна. Лигендата е че са започнали 90г с 60К , DM от немския тъст?! Следва дистрибуторски бизнес, складови бази и т.н Сведущи споменават и офшорки в Лихтенщайн и Люксембург . Във враждебна се снимаха и студийни филми. Заети в групата 8000 човека. Само с късмет и талант не става.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.