🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Коментар | С КАТ или без КАТ, каква е разлиКАТа

Превенцията на пътя

Коментар | С КАТ или без КАТ, каква е разлиКАТа
Коментар | С КАТ или без КАТ, каква е разлиКАТа
   ©  Цветелина Белутова
   ©  Цветелина Белутова
Бюлетин: От Седмото Тепе От Седмото Тепе

Най-важното и интересното от седмицата в Пловдив и региона, през погледа на местната редакция

Младеж на 21 години се размаза (буквално) на централен булевард в Пловдив, като отне още един млад живот със себе си и застраши още два. Скоростта, с която луксозният джип се е движил из центъра на града, е била над 150 км/ч и вероятно е приближавала 180 - 200, твърдят експерти. Нищо на света не може да ви спаси, когато катастрофирате с такава скорост. Но самият факт, че шофьорът се е чувствал уверен да шофира с нея по булевард в центъра на града, говори много за това, което не се е случвало.

Не се е случила например никаква превенция. Всички живеещи в София, Пловдив и други градове знаят чудесно кои места в града се ползват за "изпилване" на автомобили и мотори - отчетливият шум от рева на двигателите буди дълго в нощта жителите наоколо. Очевидно само КАТ не знае. Защото, да си го кажем направо: това е проблем, който може да бъде решен буквално с една патрулка, няколко камери и абсолютно безкомпромисно прилагане на закона. Ако в рамките на месец 100 такива шофьори останат без книжки, това е превенция. Но корупцията и нехайството ни спира.

Не се е случила и никаква промяна. Ако законодателят промени закона, така че онези, които превишават с повече от 70 км в час позволеното в населено място, биват автоматично подвеждани под съдебна отговорност, това ще играе ролята на допълнителна превенция. Ако наказанието се прилага, разбира се.

Или ако най-накрая позволи онези 300 камери от 2019 г. за тол системата да се вържат с КАТ и да регистрират скорост, но, уви - това също не се е случило. Министър Калин Стоянов каза през седмицата, че това ще стане - ама друг път. Защото обещанието беше от март да започнат да работят, сега го отложиха за след 6 месеца.

За същото време Сърбия поръча и въведе система за изчисляване на средно време за движение по магистралите и първокласните пътища и автоматични глоби. Явно и тук нещо ни спира.

Защото КАТ се държат като работници в статистиката, които просто броят труповете. А тяхната работа е основно превенцията, не клечане зад храстите за някой рушвет. И може би изобщо не е случайно, че майката на загиналото момче работи в КАТ. Въпрос за манталитет и възпитание.

Все още няма коментари
Нов коментар