Поредно удължаване на срока за оферти за летище Пловдив

Предложенията ще се събират до месец, малко преди изборите

Бюлетин: От Седмото Тепе От Седмото Тепе

Най-важното и интересното от седмицата в Пловдив и региона, през погледа на местната редакция

Срокът за подаване на оферти за концесията на летище Пловдив беше удължен за пореден път. Набирането ще приключи малко преди изборите. Според последната корекция на информацията от страна на Министерство на транспорта той вече е до 24 март 2021 г., 12:30 часа българско време, а заявленията ще бъдат отворени два часа по-късно.

Това е поредното удължаване на процедурата, която вече се разтегна до една година, като офертите се набираха първоначално до април 2020 г. Обичайните удължавания обаче досега бяха с по три месеца и сега не е ясно изборите ли са причината за по-късия срок или най-накрая може да се очаква включването на конкретен кандидат.

Какво се търси

Настоящата процедура започна през февруари 2020 г. От победителя се иска еднократно плащане от 150 хил. лв. без ДДС в началото на концесията. Той ще трябва да повиши носимоспособността на пистата и на пътеките за рулиране, за да могат да кацат по-големи и тежки самолети. Както и да построи карго терминал с перон и поне 3 стоянки, да разшири съществуващия паркинг, страничните ивици на безопасност на пистата, да построи нова ограда с видеонаблюдение на нея, нова отводнителна система, хангари и т.н.

Летището е проблемно от години, като не успява да генерира нужния трафик, въпреки че преди повече от 10 години държавата инвестира в него 40 млн. лв. за нов пътнически терминал. Беше направен опит, посредством обединение на общините във фонд индиректно да се субсидират полетите на Ryanair, но и тази схема имаше проблеми.

Предишният дуел

При предишната процедура министерството имаше възможността да го отдаде, но след като спечелилият китайски кандидат се отказа, държавата не подписа с втория класиран - местни пловдивски компании, и процедурата беше прекратена през октомври 2018 г. Причините за това не станаха известни и всичко започна отначало.

Китайската HNA Airport Group предложи инвестиции от 79 млн. евро. Втория кандидат - пловдивското обединение между "Тракия икономическа зона" и транспортната компания ПИМК пък излезе с инвестиционна оферта за 65.5 млн. евро.

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    susedkata avatar :-|
    Любопитната Съседка
    • + 2

    С един бърз влак от тип "bullet train", който да свързва София и Пловдив за по-малко от час, летището в Пловдив може спокойно да се превърне във второ "столично" летище. Тогава ще има и читави международни кандидати да развиват пловдиското летище. Но за да се направи такова нещо, има нужда от управници, които имат визия и стратегия за развитие на държавата, а не такива които си пълнят чекмеджетата с рушвети и раздават кебабчета на хората за да гласуват за тях.

    Нередност?
Нов коментар