Кейси Блойс, Warner Bros. Discovery: Стрийминг пазарът тепърва ще бъде разтърсван още

Президентът и изпълнителен директор за съдържанието в HBO и Max пред "Капитал"

Warner Bros Discovery
Warner Bros Discovery
Warner Bros Discovery    ©  Warner Bros Discovery
Warner Bros Discovery    ©  Warner Bros Discovery
Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

От 21 май Warner Bros. Discovery пусна новата си стрийминг услуга Max в България и още 19 държави в Европа. Платформата е наследник на HBO Max, но с двойно повече съдържание и спорт, като добавя Discovery и Eurosport. Абонатите могат да изберат един от двата базови плана - "Стандартен" и "Премиум" на цена съответно 7.99 и 9.99 евро, и да добавят спортен пакет за 3 евро на месец. Мах се предлага и чрез телекоми и телевизионни оператори. "Капитал" разговаря за пускането на новата услуга с Кейси Блойс, президент и изпълнителен директор за съдържанието в HBO и Max в WBD.

Какво могат да очакват потребителите от новата услуга MAX в Европа?

На първо място, по-добро технологично изживяване. Защото старият HBO MAX имаше бъгове в САЩ, например сривове при най-гледаните събития. Ако съдим по високите оценки за новото приложение в САЩ и Латинска Америка, хората се радват на по-лесно управление в платформата и по-голяма персонализация. Извън технологичното изживяване, като добавим и съдържанието от HBO MAX и Discovery, целта е потребителите да прекарват повече време, като гледат повече заглавия. Затова и предлагаме повече съдържание и програми в Max. Тук е и директната корелация към опита ни да ги запазим като клиенти - колкото повече смисъл и стойност виждат в Max, толкова по-дълго ще останат.

Колко е различна е платформата в Европа от тази в САЩ?

Технически са идентични, а като съдържание се различават основно в спортните предложения на Eurosport в отделните държави.

По ваши наблюдения колко различни са потребителските навици в Европа от тези в САЩ и Латинска Америка?

Не искам да генерализирам, защото става въпрос за отделни европейски пазари. Но има определени хитови сериали, филми и съдържание като "Домът на дракона" или "Последните оцелели", които навсякъде са популярни. Има и регионално оригинално съдържание на отделни пазари, което също е много важно. Така че има и прилики, и специфични особености на всеки пазар.

Ще продължите ли да инвестирате в оригинално местно съдържание на различните пазари?

Да. Преди в НBO работихме все едно в отделни квадранти - работата ни в САЩ беше различна от тази в Централна Европа, Испания или Азия. Не координирахме и не си говорихме едни с други. И сега се опитваме да променим това с новата платформа, като мислим далеч по-стратегически. Казваме си: имаме този и този бюджет за съдържание, къде е най-добре да го инвестираме, къде ще получим най-добрите резултати? Така че разсъждаваме далеч по-стратегически. Но със сигурност локалното съдържание остава много важно за нас.

Неотдавна стана ясно, че Walt Disney и Warner Bros Discovery ще предлагат обединена услуга, включваща Disney+, Hulu и Max в САЩ от това лято. Какво е бъдещето на стрийминг услугите според вас при такава ожесточена конкуренция: подобни агрегирани платформи, консолидация, отпадане на някои играчи или нещо друго?

Реалността е, че никой не може да каже със сигурност. Обединяването на услуги е един вид консолидация, макар и да не е сливане на компании. Но смятам, че всичко се движи от желанието на отделните платформи да попречат отлива на абонати, който е най-голямото предизвикателство пред стрийминг услугите сега. Защото преди с пакетните кабелни услуги всеки получаваше всичко на едно място за своето видео забавление. И може би гледаше някои канали повече от други, но без да анулира абонамента си. Докато от потребителска гледна точка едно от предимствата на стрийминга е, че винаги можеш да се откажеш, когато не ти се гледа, и съответно отново да започнеш да плащаш, когато има съдържание, което те интересува. И един от начините да се борим с това е с обединяването на различни услуги, чрез които да накараме потребителите да останат. А Netflix е толкова напред пред всички останали, че се опитваме да разберем как да работим в този свят, където има утвърден номер едно и да останем ефективни. Всеки от нас се опитва да продължи напред и затова ще има и още експерименти

Как си представяте този стрийминг пазар след години?

Ясно е, че пазарът тепърва ще бъде разтърсван още, независимо дали чрез консолидация, или нещо друго. Никой от нас още не може да каже. Единственото сигурно е, че няма да изглежда по същия начин като днес - с толкова много играчи.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар