🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Apple и Paramount обмислят предлагането на общ пакет със стрийминг услуги

Двете компании се сблъскват с по-висок от средния отлив на абонати

Пакетното предложение ще струва по-малко от отделни абонаменти за двете стрийминг услуги
Пакетното предложение ще струва по-малко от отделни абонаменти за двете стрийминг услуги
Пакетното предложение ще струва по-малко от отделни абонаменти за двете стрийминг услуги    ©  Reuters
Пакетното предложение ще струва по-малко от отделни абонаменти за двете стрийминг услуги    ©  Reuters
Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Apple и Paramount Global обсъждат възможността да предложат пакет със своите стрийминг услуги, като пакетното предложение ще струва по-малко от отделни абонаменти за двете стрийминг услуги, съобщи The Wall Street Journal, позовавайки се на лица, запознати с преговорите. Според източниците на изданието дискусиите между двете компании са в ранен етап и все още не е ясно каква форма може да придобие пакетът.

Преговорите между Apple и Paramount се провеждат в момент, когато повечето развлекателни гиганти се сблъскват с конкурентния натиск. През последните месеци те рязко повишиха цените в опит да доведат стрийминг бизнеса си до рентабилност, но на свой ред се сблъскват с нарастващи нива на отлив на клиенти.

Според данни на Antenna, компания за изчисления на абонати, предлагането на множество услуги като част от един пакет намалява вероятността абонатите да се откажат от него през даден месец. Disney предлага Disney+, Hulu и ESPN+ поотделно, както и като част от пакет, и според данните на Antenna при пакетното предлагане се наблюдава по-нисък отлив на абонатите. Техните данни сочат, че отливът на клиенти на Apple+ и Paramount+ през октомври е достигнал над 7% спрямо средно 5.7% за стрийминг индустрията като цяло, добавя WSJ.

Понастоящем Apple предлага Apple TV+ като част от пакет, включващ и други услуги като Apple Music и Apple Arcade. Според Antenna този пакет, известен като Apple One, има много по-нисък процент на отказ от услугата, отколкото самостоятелната Apple TV+. Paramount също е предлагала пакет на стрийминг услугите си Paramount+ и Showtime, но по-рано тази година обединява двете услуги в Paramount+ и повишава цената на свободното от реклами ниво от 9.99 на 11.99 долара. През октомври Apple също повиши цената на Apple TV+ от 6.99 на 9.99 долара в САЩ.

По-високи цени

Apple и Paramount не са единствените компании, които увеличиха цените на стрийминг услугите си през последната година. Според анализ на WSJ средната цена за голяма стийминг услуга без реклами е нараснала с близо 25% през последната година, тъй като развлекателните гиганти залагат, че клиентите или ще платят повече, или ще преминат към техните по-евтини и по-доходоносни планове, поддържани от реклами.

През октомври Netflix обяви, че месечната цена на техния Basic план ще се повиши от 9.99 на 11.99 долара, а цената на Premium плана ще достигне 22.99 долара спрямо предходните 19.99. Цените на поддържащия реклами план и планът Standard ще останат непроменени - съответно 6.99 и 15.49 долара.

Същия месец Disney вдигна цената на Disney+ Premium от 10.99 до 13.99 долара, а на планът на Hulu без реклами стана от 14.99 - 17.99 долара. Цената от 7.99 долара на поддържащите реклами планове на Disney+ и Hulu остава непроменена.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар