🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

LVMH намалява страховете за ефекта на протестите в Хонконг върху пазара на луксозни стоки

Книжата на производителя на луксозни стоки поскъпнаха с близо 4% в четвъртък

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Акциите на френския производител на луксозни стоки LVMH поскъпнаха с 4-5% на Парижката фондова борса в края на седмицата, след като продажбите на компанията през третото тримесечие скочиха с 17% до 13.3 млрд. евро, съобщава Reuters. Резултатът е с близо милиард над очакванията на анализаторите. Новината подкрепи и другите компании от сектора, като акциите на Kering, Burberry и Moncler поскъпнаха съответно с между 2 и 3%. Книжата на германския лидер в луксозния сегмент Hugo Boss също леко поскъпнаха в деня на обявяването на резултатите - четвъртък.

Притесненията

По-добрите от очакваните продажби на собственика на Louis Vuitton намалиха опасенията от евентуално големи спадове при марките от висок клас заради протестите в Хонконг. Луксозните брандове разчитат на града за част от приходите си, тъй като той е магнит за купувачи от цяла Азия. Протестите, които продължават вече няколко месеца, принудиха някои търговци на дребно да затворят временно обектите си.

Подкрепен от бума на продажбите в модната си единица и на тези при чантите, наред с доброто представяне в останалата част от Азия, Европа и САЩ LVMH компенсира в голяма степен ефектите от ситуацията в Хонконг. Компанията ще даде данни за нетната си печалба по-късно този месец, когато представи окончателните си резултати за третото тримесечие.

Конкуренцията се увеличава

Сред най-силно засегнатите от събитията в китайския регион са Cartier, както и производителите на часовници Richemont (собственик на бранда IWC) и швейцарската Swatch Group. Ръстът в продажбите в звеното за часовници на LVMH, който е дом на марки като Hublot, се забави по-малко от очакваното. Въпреки това обаче някои анализатори предупреждават, че собственикът на Louis Vuitton е по-скоро изключение.

Компанията инвестира значително в маркетинг, както и в наемането на нови дизайнери, които да работят за най-добрите й брандове, и се възползва от процъфтяващото търсене на луксозни стоки от страна на китайските купувачи през последните години.

Gucci, Hermes и италианската Moncler също са сред по-силните играчи, но са в силна конкуренция помежду си за спечелването на по-млади клиенти, както и за пробива на нови пазари като континентален Китай. "Смятаме, че е повече от вероятно LVMH да превъзхожда съществено своите преки конкуренти", коментират анализатори от Morgan Stanley.

Производителите на луксозни стоки се сблъскват и с последствията от търговската война между САЩ и Китай. Голяма част от тях произвеждат вина и спиртни напитки – стоки, които са в списъка с продукти, на които се налагат мита. Някои от компаниите в сектора обаче посочиха и по-тежката икономическа ситуация в Съединените щати през последните тримесечия като един от проблемите, с които индустрията се бори.

Все още няма коментари
Нов коментар