🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Netflix с впечатляващи резултати за последното тримесечие

Услугата е добавила седем милиона нови абонаменти за тримесечие

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Netflix, която предлага интернет стрийминг услуги, е добавила общо 7 милиона нови потребители през четвъртото тримесечие, съобщава TechCrunch. Тези резултати са далеч над очакваните от страна на инвеститорите, които имаха нагласи за 5 млн. нови потребители. Над пет от седемте милиона нови потребители са извън САЩ, което е важно за Netflix. Компанията търси начин да разшири бизнеса си извън страната, където растежът се забавя осезаемо. Приходите също са се повишили до 2.47 млрд. долара спрямо 1.67 млрд. през миналата година, но важният показател за Netflix все още са новите абонаменти, защото те показват потенциала за бъдещия растеж на компанията.

Извън границата

Netflix продължава да инвестира най-сериозно в съдържанието, насочено предимно към САЩ, но това може да се промени след силния растеж на потребители зад граница. Проблемът е, че зрителите извън САЩ имат различни навици. За момента от компанията са доволни как се развива разширението извън страната. За пример от Netflix дават новия си сериал "3%", който е насочен към Латинска Америка и е дебютирал като един от най-гледаните нови сериали в Бразилия и се представя добре в цяла Латинска Америка. "Не само че "3%" е голям успех в Латинска Америка, но и милиони потребители от САЩ гледат шоуто с английски субтитри. Това прави "3%" първото шоу на португалски език, което успешно да излезе извън границите на Португалия и Латинска Америка", казват още в обръщението си от Netflix.

За да може да се развива добре извън САЩ, Netflix ще трябва да си набави и голям каталог от доказано популярни предавания, които не са продуцирани от компанията. Същият е моделът и в Северна Америка. От Netflix коментираха, че ще се насочат към японски анимета и турски сериали, защото те успешно се налагат в голям брой страни. Оригиналните предавания на Netflix все още са основната причина потребителите да се абонират за услугата, но те са ограничен брой, макар и разрастващ се бързо.

Високи очаквания - по-високи реалности

Целите на Netflix за четвъртото тримесечие по начало бяха високи. Според инвеститорите Netflix трябваше да добави общо 6 милиона нови потребители за периода, две трети от които да са извън САЩ. Още по-високите резултати доведоха до скок от 8% в цената на акциите на Netflix, а сред инвеститорите вече цари оптимизъм. Досега той беше в повечето случаи краткосрочен заради проблемите на услугата в разширението извън САЩ - проблем, който, изглежда, ще остане в миналото.

В началото на декември Netflix се превърна в най-доходоносното приложение в каталога на App Store на Apple. Въпреки че може да има промени в стратегията на разширение на Netflix, засега тя ще заложи на доказано успешния модел със създаването на собствени шоута, които в повечето случаи печелят награди и докарват нова популярност на услугата.

Все още няма коментари
Нов коментар