На автомобилното изложение в Лос Анджелис бе представен прототипа на електромобила Audi e-tron GT, който е вторият електрически автомобил на Audi след Audi e-tron. Поточните линии за производството на Audi e-tron GT вече са монтирани, а серийните продажби са обявени за 2021 година. Audi e-tron GT има за цел да бъде основният конкурент на електромобилите на Tesla.
Производителят описва Audi e-tron GT като „купе с четири врати и пропорции на класическия Gran Turismo“. Но това определение леко заблуждава – по габаритите и размера това е пълноценен седан с полегата задна част. Дължината на автомобила е 2,9 метра, ширината – 1,96 метра и височината – 1,38 метра. Корпусът е направен от леки материали – алуминиева сплав и въглеродно влакно, подсилени със здрава стомана. Електромобилът е разработен заедно със специалистите на Porsche в рамките на съвместния проект Premium Platform Electric (PPE).
Audi e-tron GT има два електродвигателя, поставени на предния и задния мост, осигуряващи задвижването на четирите колела. Електронната система за управление управлява тягата на всяко колело за по-добра маневреност и управление. Сумарната мощност на двата електродвигателя е 343 киловата (590 конски сили). Автомобилът се ускорява до 100 км/ч за 3,5 секунди и достига 200 км/ч за 12 секунди. Електрониката ограничава максималната скорост до 240 км/ч.
Капацитетът на блока с акумулаторните батерии е 90 KWh и е поставен между предния и задния мост, и осигурява максимално нисък център на тежестта. Пробегът на Audi e-tron GT с едно зареждане е 400 километра (по WLTP цикъла). Вградената фирмена система за рекуперация икономисва 30% от енергията при икономично шофиране. Рекуперацията се осъществява както от електродвигателите в режим на генериране на енергия, така и от електрохидравличните спирачки, които връщат част от енергията в батериите при всяко натискане на спирачките, при намаляване на скоростта, при спускане надолу и т.н.
Поддържа се бързо зареждане с напрежение 800 V, при което 80% се достигат за 20 минути – достатъчно за 320 километра пробег. Електромобилът поддържа безжичното индуктивно зареждане Audi Wireless Charging. Също така, може да бъде зареждан от контакта на домашната електрическа мрежа.
Таблото на новия електромобил е с типичния дизайн на спортните автомобили на Audi, а управлението се осъществява от сензорни екрани с тактилен отклик. Обемът на задния багажник е 450 литра, а на предния – още 100 литра.
Серийното производство на Audi e-tron GT започва в края на 2020 година, а продажбите ще стартират в началото на 2021 година. Цените не са обявени, но явно ще бъдат по-високи от предишната серия Audi e-tron с цена $75 000 и нагоре.
До 2025 година Audi възнамерява да представи 12 изцяло електрически автомобила за всички сегменти.
За тия пари, даже няма и да го сънувам…
Polestar ме кефи повече.
Цените са добри, 75 к долара са около 125 к лева. Няма огромна разлика с бензиновите аналози. Само това изречение
„Дължината на автомобила е 2,9 метра, …. “
🙂 🙂 🙂
Междуосие, предполагам.
Ганьо карай си каруцата и не си напъвай мозъка да смяташ
Ще те послушам, извинявай, че дишам , ….
Много си сладка 🙂
Еее сетиха се дойче ай роботите. 14 години по късно, или по скоро 14год. ослушване и пробутване на статуквото. Сега да почакаме още 3 год и да се надяваме да нямат сериите от фалове през които мина Мъска.
Много си умен, къде ти е компанията, къде ти е автомобила, който произведе, къде са ти парите?
Имайки предвид че Tesla ще изкарват Roadster 2, ауди са мн. далече и вообще не са конкуренция на Tesla.
Коментарите са изключени.