🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Доверието на клиентите ни прави устойчиви на всяка криза

Ивелина Гацева - изпълнителен директор и член на управителния съвет на "Феста хотели" АД

Доверието на клиентите ни прави устойчиви на всяка криза
Доверието на клиентите ни прави устойчиви на всяка криза
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Визитка

Ивелина Гацева
има дълъг стаж в маркетинга и туризма. В компанията "Феста Хотели" е от началото на 2008 година, като заема позициите търговски директор и впоследствие - изпълнителен директор на дружеството.

След майските и Великденските празници започна обратното броене до началото на лято 2024. Готови ли са "Феста хотели" за новия туристически сезон? С какви планове и амбиции влизате в него?

Тази година празничните дни в началото на месец май съвпаднаха с православния Великден. Това даде възможност на повече обекти по Черноморието да започнат летния сезон в началото на май.

"Феста Панорама" в Несебър и "Феста Виа Понтика" в Поморие традиционно отваряме за Великден и от години водим търговска политика, която да ни подсигури добра заетост през месец май.

В последните два сезона преди ковид кризата постигахме много добри нива на заетост. Силно вярваме, че единствено с удължаване на сезона нашата дестинация ще подобри конкурентоспособността си на международните пазари.

В този смисъл отговорът на въпроса дали сме готови за новия туристически сезон е: Да, обектите са отворени и функционират напълно. Ежегодно хвърляме сериозни усилия за привличане на интерес към морските ни курорти в месеците май, септември и октомври.

Тази година наблюдаваме и сериозно "събуждане" на корпоративния сегмент. Отмина стресът от ковид времената и корпорациите се върнаха към живите събития и срещи. "Феста Виа Понтика" в Поморие е един много добър избор за провеждане на събития. Разполагаме с 15 дка прекрасен парк, мултифункционално игрище, амфитеатър, два външни басейна, външен барбекю ресторант с навес с капацитет 120 души, основен ресторант с капацитет 450 души, винарна с капацитет 150 души, модерна и просторна конферентна зала, спа център с вътрешен басейн и пълно оборудване за физиотерапия, терапии с поморийска кал и луга. Не на последно място, разполагаме и с плажна зона с волейболно игрище. В едно изречение - покриваме огромен спектър от събития, които могат да се проведат в комплекса. В същото време местоположението на Поморие е много удобно и от транспортна гледна точка - само на 10 км от магистрала "Тракия" и 8 км от летище Бургас.

Летните ви оферти покриват широк спектър от възможности за почивка в различни сектори на туризма - морски, планински, семеен, приключенски, здравен, тиймбилдинг. На този фон какво е новото в пакета през тази година, с какво ще изненадате гостите си?

При създаването на предложения за почивка и пакетни оферти отделяме специално внимание на вътрешния пазар. Българите са посещавали курортите ни многократно и за да задържим интереса им към дестинациите и хотелите, трябва да им предлагаме изживяване. Стремим се да сме иновативни и да поддържаме интерес с идеи и предложения за активна и пълноценна почивка.

Насочвате ли програмите си към по-специфични групи клиенти като семейства с малки деца и възрастни хора? С какви нови услуги ще ги привличате?

Семейните пътувания са най-големият дял в пазарния микс на нашите обекти. В зависимост от периода и заетостта правим предложения тип 55+ и 2 деца се настаняват безплатно. По отношение на комфорта на семействата се стремим ежегодно да предлагаме всичко необходимо за пълноценна почивка. Например блок масите ни са оборудвани със зони за деца и бебета, в програмата на анимацията включваме освен традиционния детски клуб и специална програма за тийнейджъри като PlayStation клубове. Обръщаме много внимание на коментарите на гостите и според отзивите въвеждаме промени в програмите.

Има ли промяна в хотелската ви база за започващия сезон, инвестирахте ли в нейната модернизация или това са следващите ви планове?

От есента на 2023 влязохме с сериозен инвестиционен цикъл. В момента осъществяваме цялостна реконструкция на хотела ни в София - "Феста София", който се намира на бул. "България". Ремонтът е предвидено да приключи в края на лятото и от есента на тази година хотелът ще отвори напълно преобразен за своите клиенти. Освен нов облик хотелът ще носи и нов бранд, част от голяма международна верига, с която сключихме договор за франчайз. Съвсем скоро ще можем официално да обявим бранда, за който сме първият обект в страната.

От октомври тази година започваме с цялостен ремонт и реновация на "Феста Панорама" в Несебър. Освен мерки по енергийна ефективност ще реализираме и цялостни ремонтни дейности, за да дадем съвременен облик на хотела и да подчертаем уникалното местоположение и прекрасната панорама, която се разкрива пред него. "Феста Панорама" е първият хотел от групата, отворил за първи път през юни 2003 година.

Работим по проекти за модернизация и на хотел "Дунав Плаза" в Русе, който е част от нашата група от 2021 г., както и на петзвездния "Феста Уинтър Палас" в Боровец, който е нашата бутикова гордост.

С новите инвестиции ще разширим сериозно и каналите на продажби, с които работим. Наскоро направихме голяма промяна в използвания от компанията софтуер, като заложихме на ERP система, която дава възможност на управление от едно място на всички процеси от различните точки на продажба. Този процес на интеграция все още продължава и заема голям ресурс, но сме убедени в положителния му ефект в бъдещото развитие на компанията.

Как виждате предизвикателствата пред туризма през това лято, породени от вътрешни и международни проблеми, как ще се отразят те на "Феста хотели" и как ще се справите с тях?

В нашата компания никога не гледаме с хоризонт едно лято, инвестициите ни са "дълги" и вярваме в планирането средносрочно и дългосрочно. Разбира се, има фактори, на които не можем да влияем и е необходимо да се нагаждаме според ситуацията, но основната ни задача е добрата пазарна позиция и клиентска удовлетвореност. Когато имаш доверието на клиентите си, ти си устойчив на всяка криза.