Кои са наградените за устойчиви бизнес практики в конкурса ESG Awards на PwC
Общо 13 компании и личности бяха отличени за ESG стратегии, иновации, образователни програми, както и за личен принос в устойчивото развитие
Вашият бюлетин на всеки две седмици за най-важното от света на зеления бизнес, околната среда, климата и кръговата икономика.
Големи компании от сферата на банковите услуги и телекомуникациите редом с по-малки иновативни технологични компании, неправителствени организации и вдъхновяващи с личния си пример и работа личности са сред отличените в първия по рода си конкурс за устойчиви бизнес практики ESG Awards. Наградите бяха връчени на официална церемония във вторник вечер от организаторите на инициативата - консултантската компания PwC, а "Капитал" е медиен партньор на събитието.
ESG практиките (екологично, социално и корпоративно управление) стават все по-важни за организациите в ЕС, като в следващите няколко месеца се очаква да бъде одобрена финално и новата Директива за отчитане на нефинансова информация (CSRD), която ще задължи средно големият и едрият бизнес в Европа да спазват устойчивите цели на съюза. Отвъд регулацията обаче самите организации все повече осъзнават важната роля и отговорности, която всяка от тях има по пътя към голямата глобална цел - въглеродна неутралност и забавяне на климатичните промени. А българският бизнес също е част от тази тенденция и в страната има немалко компании, които уверено въвеждат и развиват устойчиви практики.
В първото издание на конкурса се включиха близо 70 компании от 22 икономически сектора, като подадоха близо 80 кандидатури в четирите конкурсни категории - ефективни ESG стратегии, иновации за устойчиво развитие, образователни програми, както и личности, които инициират отговорни бизнес практики. Събитието привлече интереса на близо 250 гости, сред които бизнес лидери, ESG експерти, представители на различни бизнес организации и др.
"За нас ESG не състезание, в него няма печеливши и губещи. В момента, в който една компания е решила да подаде кандидатура и е решила, че има какво да сподели, тя вече е победител и заедно с нея победители сме всички ние, цялото общество", каза на събитието Албена Маркова, съдружник "Консултантски услуги" за Югоизточна Европа в PwC и ръководител на проекта "ESG Awards" за България.
Отличени обаче има, като първата категория "Стратегия", е била и най-оспорвана. В нея очаквано доминират и големите компании, много от които филиали на международни организации. Журито е оценило общо 31 кандидатури, като 10 от тях са били за вече реализирани ESG стратегии, а останалите - в процес или тепърва стартиращи. Особено добрата новина - над 80% от представените стратегии са с дългосрочни ESG цели, което показва и трайният ангажимент на компаниите към устойчиво развитие.
Ето и наградените в категорията:
- ОББ - за стратегия в сектор "Финансови услуги"
- Lidl България за стратегия в сектор "Търговия на дребно и потребителски стоки"
- Фесто Производство - за стратегия в сектор "Индустриално производство"
- Yettel България - за планирана стратегия в сектор "Телекомуникации"
Особено вълнуваща е категорията "Иновации", където компаниите представят своите новаторски решения, насочени към устойчиво развитие и намаляване на отрицателното въздействие върху околната среда - продукти, услуги, технологии и процеси. Получени са били общо 22 кандидатури, като повечето от тях са за вече реализирани иновации. Преобладавали са тези пряко или индиректно намаляване на въглеродните емисии и на използваните ресурси.
Отличените в категорията са:
- Nasekomo - за "Game Changer Иновация"
- MClimate - за "Иновация Зелени технологии"
- Zero Wave - за "Стартъп иновация"
- United Group - за "Иновативен подход за зелена енергия"
Две бяха наградите в категория "Образователна програма", в която организациите представят своите кампании, програми или инициативи за повишаване на информираността за ESG. Журито е оценяло 12 кандидатури, като 4 от тях - на неправителствени организации. Според подадената информация от участниците близо 9000 души са преминали през образователните програми към момента на регистрацията в конкурса, а други над 2000 се очаква да се възползват до края на годината.
Отличените в категорията са:
- WWF България - за "Образователна програма за външна аудитория"
- УниКредит Булбанк - за "Корпоративна образователна програма"
В специалната категория за личности, които успешно инициират, следват и подкрепят отговорни бизнес практики бяха връчени три отличия:
- Олга Марсенак, Nasekomo - предприемач в устойчивото развитие
- Блажка Трепетанова, Zero Wave - вдъхновител за устойчиво развитие
- Цветанка Минчева, УниКредит Булбанк - корпоративен лидер в устойчивото развитие
" Интересът към конкурса и получените кандидатури показват недвусмислено, че българският бизнес осъзнава важността на ESG и своята отговорност. Надяваме се чрез тази инициатива да сме успели да мотивираме все повече компании да работят както в името на бизнеса, така и в полза на околната среда и обществото", коментира Албена Маркова. Тя представи ключови резултати от конкурса в паралел с последното издание на проучването на PwC "The Net Zero Future50 report" за Централна и Източна Европа. От него стана ясно, че редом с добрите корпоративни и лични примери за устойчиво развитие, страната ни като цяло е по-назад от останалите държави от региона на Централна и Източна Европа по пътя към въглеродна неутралност и огромната работа в тази насока тепърва предстои.
Водещ на церемонията по награждаване бе Деси Стоянова. Специално участие в събитието взеха Борис Бъндев и Александър Калинов - основатели на организацията Stray Sheep, чиято мисия е да популяризира жестовия език и да направи средата за глухите хора в България по-достъпна.
1 коментар
This is one of my favorite articles because the information drift boss in the article is good and interesting. https://monkeymart.io/home
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.