Магистрала "Тракия" вече стигна до Стара Загора. Премиерът Сергей Станишев ще открие утре 23-километрово трасе на магистралата, свързващо Чирпан със Ст. Загора. Отсечката струва 140 млн. лв.
Това е вторият подучастък, с който завършва проектът "Доизграждане на автомагистрала Тракия" - Лот 1, Оризово - Стара Загора, чиято обща дължина е 38.7 км. Строителството е извършено от консорциум "RUNWAY-BG", включващ "Пи Ес Ай" АД - Стара Загора, с участието на "Мостстрой" АД - София като основен изпълнител и с финансиране, осигурено поравно от ЕБВР и държавния бюддет. Възложител по него е Изпълнителна агенция "Пътища" и фонд Републиканска пътна инфраструктура.
Отсечката Чирпан - Стара Загора е изградена за една година. При изграждането на подучастък 2 са постигнати рекорди, благодарение на които той е завършен за изключително кратък срок, съобщи за БТА инж. Лъчезар Илчевски, изпълнителен директор на "Пи Ес Ай" АД. Средно на денонощие се полагаха над 4700 тона асфалт. Ежедневно се монтираха 4 км еластична ограда. Големият надлез над ж.п. линията София - Бургас (2 х 150 м) е изграден за по-малко от 180 дни, а последният надлез при км. 209 +300 - за тридесет дни (от 20.08.07 до 20.09.2007г.).
Автомагистрала Тракия е част от европейски коридор номер 8 и затова нейното изграждане е приоритетен инфраструктурен проект с национално и международно значение. Новото трасе на магистралата ще облекчи съществено придвижването по пътя София - Бургас и ще намали автомобилния трафик в населените места между Чирпан и Стара Загора, допълни Илчевски. Строителните работи по Лот 1 започнаха през март 2003 г. На 1 юли 2006 г. бяха пуснати в експлоатация 16 км между Оризово и Свобода. Пряко ангажирани в строителството на участъка Оризово - Стара Загора са над 1000 души, 300 камиона и високоспециализирана пътностроителна техника. За бързото, ефективно и качествено строителство са били монтирани две мобилни асфалтови бази с производителност над 200 т/час, а инертните материали са доставяни от 4 мобилни и 3 стационарни трошачни инсталации.