WITNESS

От 1992 г. насам WITNESS осигурява възможности на хората по целия свят да използват силата на видеоклиповете и технологиите, за да се борят за човешките права. Предоставяйки обучение, подкрепа и инструменти на милиони хора, организацията поставя началото на ново поколение от активисти на 21-ви век, които са способни да променят света. Заедно с огромната си мрежа от международни партньори WITNESS помага на жертвите да надигнат глас срещу властимащите и да се противопоставят на несправедливостта.

Мащаб на дейността

Small

Сектор

Ползи за обществото

Цели

Ангажиране на аудитория

Ефективни комуникация и сътрудничество

Измерване на ефективността на уебсайтовете

Повишаване на осведомеността

Повишаване на продуктивността и рационализиране на операциите

Продукт

Google Workspace за организации с нестопанска цел

Програма на YouTube за организации с нестопанска цел

Източник на снимката

WITNESS

Уебсайт

https://witness.org/

Предизвикателство

WITNESS функционира в пресечната точка на човешките права и технологиите, като помага на милиони обикновени хора по целия свят да кажат истината на управляващите чрез онлайн видеосъдържание. Във вътрешен план организацията разчита на технологиите и „за да увеличи видимостта и глобалното въздействие на кампаниите и да работи ефективно, така че да се възползва максимално от всяко дарение“ – казва Мариана Мънимейкър от отдела за онлайн инициативи и производство в WITNESS.

От създаването си преди 20 години организацията WITNESS си е партнирала с повече от 300 групи за защита на човешките права в над 80 държави, подготвила е над 3000 защитници на човешките права, разработила е широко използвани материали за обучение и инструменти за създаване на видеоклипове и безопасност, създала е първата специализирана онлайн платформа за мултимедийни материали за човешките права (HUB) и е включила видеоклипове в повече от 100 кампании. Всички тези задачи са свързани с отделни предизвикателства – от координирането на международните комуникации до създаването на най-оптималното място за платформата.

История

Инструментите, предоставени на WITNESS безплатно чрез Google за организации с нестопанска цел, осигуряват възможности за работата на малък, но разнообразен екип от 30 души. WITNESS използва Google Workspace, за да поддържа изключително ниво на продуктивност. Някои от сътрудниците в организацията пътуват повече време, отколкото прекарват в офиса, и разчитат на Gmail и Календар, за да получават актуална информация и да се координират с другите. Google Документи позволява съвместна работа по всички материали – от публикации в блога до списъци с мултимедия. А Google Формуляри помага за събиране на съдържание за предстоящи проекти или за оценяване на реакциите на поддръжниците.

Наред с другите инициативи за осведоменост WITNESS създаде канал в YouTube със собствената си марка – материалите в него са гледани милиони пъти и печелят хиляди абонати. В партньорство със Storyful организацията дори създаде всеобхватен нов канал в YouTube, посветен на човешките права.

Организацията също така насочва вниманието си към кампании посредством маркетинг чрез търсещи машини с помощта на Ad Grants. Използвайки Google Анализ, тя събира статистически данни за дарителите и проследява ефективността на уебсайта си. Посредством Google Карти хората могат добият визуална представа за точното място на кампаниите, като например търсене на справедливост за възрастни хора (www.elderjustice.org). Google+ и Hangouts помагат за ангажиране на аудиториите с конкретни теми. Планира се поредица от разговори в Hangouts за отпразнуване на 20-ата годишнина на организацията.

„Google за организации с нестопанска цел ни помогна да разпространяваме интригуващо съдържание, като същевременно рационализира ежедневните ни бизнес операции напълно безплатно.“

Матис Бъстос Хоукс, помощник-директор по комуникациите и ангажираността

Въздействие

За WITNESS предимствата на Google за организации с нестопанска цел се допълват от възможността за създаване на връзки с други компании под чадъра на Alphabet. Ето какво казва Матис Бъстос Хоукс, помощник-директор по комуникациите и ангажираността в WITNESS: „Разговорите ни с YouTube доведоха до създаването на инструмента за персонализирано замъгляване в платформата. Активистите могат да го използват, за да замъгляват определени елементи във видеоклиповете, включително самоличността на даден човек, без да възпрепятстват споделянето на важни истории за злоупотреба с човешките права.“

WITNESS активно подканва други технологични компании да последват примера на YouTube, тъй като подобна функционалност буквално би могла да спаси живота на смелчаците, решили да свидетелстват.

Открийте как други организации използват Google за организации с нестопанска цел, за да постигнат желаното въздействие.