Ръководство за рекламодатели: Работа с партньор трета страна

Въведение в рекламирането онлайн и AdWords

AdWords е продуктът на Google за рекламиране, който показва рекламите Ви на хора, търсещи подобни на предлаганите от Вас продукти или услуги с Google или партньорските й сайтове. Чрез рекламирането с AdWords можете да достигнете до нови клиенти точно в момента, когато търсят Вашия тип продукти или услуги. Можете да изберете да бъдете таксувани за кликвания, импресии или реализации в зависимост от типа на провежданата от Вас кампания.

Когато рекламите Ви се показват, предоставяме данни за ефективността, така че партньорът Ви трета страна да може да проследява кое дава резултати и кое – не. Отчетността в AdWords е на много високо ниво, което Ви помага точно да определите възвръщаемостта на инвестициите си в реклама и позволява на партньора Ви да извършва корекции с цел оптимизиране за най-добра възвръщаемост.

В допълнение към Google Търсене можете също така да показвате реклами в мрежата на Google от партньорски сайтове (местата, където може би сте виждали съобщението „Реклами от Google“), включително в YouTube. В тази мрежа може да се възползвате и от други рекламни формати, като графични и видеореклами.

Google и партньорите трети страни

Вярваме, че AdWords може да помогне за успеха на бизнеса Ви. Възможно е обаче да нямате времето или ресурсите за изграждане – и постоянна поддръжка – на успешен профил в AdWords. Или може би просто се нуждаете от малко помощ от специалист.

Тук се намесват нашите партньори трети страни. Съществуват най-различни типове трети страни, от големи рекламни агенции и издатели на „Жълти страници“ до еднолични уеб консултанти. За да Ви помогнем да изберете партньор трета страна, разработихме своите партньорски програми. Участниците в тях показват на уебсайта си значка и са положили успешно изпити за сертифициране. Двете значки, които вероятно ще виждате най-често, са „AdWords Certified Partner“ (за сертифициран партньор на AdWords) и „AdWords Authorized Reseller“ (за упълномощен дистрибутор на AdWords). Вижте значките и научете за партньорските ни програми на адрес www.google.com/adwords/partnerprograms.

За да потвърдите, че фирмата е сертифицирана по партньорските ни програми, кликнете върху значката на уебсайта й. Ако фирмата е сертифицирана, ще бъдете отведени на страницата с профила й в Google.com.

Как да работите с партньор трета страна

Партньорите на AdWords – трети страни, могат да спестят на Вас и на бизнеса Ви много време и енергия. За най-добри резултати Ви препоръчваме да бъдете информирани, да вземате участие и да сте наясно с актуалното състояние на рекламните си кампании, като оставите партньора си да се грижи за отнемащата време работа.

Партньорите трети страни често Ви таксуват в допълнение към разходите за рекламирането Ви. Не забравяйте, че те осигуряват ценна услуга, като заедно с много други неща управляват кампаниите Ви в AdWords, предоставят Ви отчети, отговарят на въпросите Ви и оптимизират кампаниите Ви. Смятаме, че е важно да разбирате пълната цена на рекламирането си в AdWords, включително таксите от партньора си трета страна. Използвайте тази сума, за да определите възвръщаемостта на инвестициите си.

Ето пет кратки съвета как да сте подготвен клиент:

1. Проявете избирателност
Когато избирате партньор трета страна, с който да работите, търсете фирми със значка на сертифициран партньор или упълномощен дистрибутор. Можете да ползвате Google Търсене на партньори, за да проверите дали дадена фирма е сертифицирана или да потърсите сертифицирани партньори. Като част от процеса на подбор се уверете, че разбирате и нямате нищо против продължителността на договора, който сключвате с партньора. Има още няколко критерия, които да Ви помогнат да изберете подходящия партньор:

2. Изберете един партньор
Може да се изкушавате да разпределите бюджета си между няколко трети страни, за да видите коя ще постигне най-добрите резултати. Можете спокойно да го направите, при условие че ги изпробвате една по една. Google не показва повече от една реклама за фирма на страница с резултати от търсенето, затова ще Ви е трудно да изпробвате няколко трети страни едновременно.

3. Образовайте се
Макар че задълбоченото разбиране на AdWords може да отнеме време, научаването на основните понятия става относително бързо. Прегледайте секцията „Основни понятия в AdWords“ по-долу или посетете Помощния център на програмата на адрес adwords.google.com/support/aw/?hl=bg, за да научите повече. Разбирането на AdWords ще Ви помогне да вземате по-информирани решения с партньора си трета страна.

4. Доверете се на опита
Ако работите с фирма, която е управлявала стотици профили в AdWords, тя вероятно е натрупала професионален опит с програмата. Ако Ви каже, че определени отрасли традиционно имат по-високи разходи за рекламиране онлайн или че определени ключови думи може да не действат за фирмата Ви, тези твърдения навярно се основават на опит.

5. Оценявайте ефективността си
Освен ако не се съсредоточавате върху налагане на търговската марка, най-важното в AdWords е възвръщаемостта на инвестицията Ви в реклама (т.е. броят на получените нови клиенти). Затова отделете известно време всеки месец, за да измерите колко инвестирате и какви резултати получавате от тази инвестиция.

За какво да внимавате

Вярваме, че е важно да имате отлични впечатления от AdWords. Ако не е така, моля, уведомете ни. Първо се обърнете към партньора си трета страна, за да опитате да разрешите проблемите, преди да се свържете с нас.

Много трети страни са спечелили доверието ни, като защитават по най-добрия начин интересите на рекламодателите си. Някои обаче не се държат така. Ето някои действия, за които да внимавате и да ни уведомите:

Основни положения в AdWords

Отказ от отговорност:
Въпреки че може да не отговорим лично на имейла Ви, ще проучим коментарите Ви и ако е необходимо, ще предприемем съответното действие. Ако имате въпроси относно профила си в AdWords и се нуждаете от помощ, моля, посетете Помощния център на адрес http://adwords.google.com/support/aw/?hl=bg.

©2011 Google – Декларация за поверителностСвържете се с нас